14.3.13

Sneak peak into my sketchbook

I'm a person who likes change - who needs change. I could never only crochet rugs or only carve stamps or only draw or whatever. Sometimes I realize that this is kind of a problem somehow. Not for me, but for others it seems. People want to push you in corners and drawers, so they feel more comfortable. They want to think of a person like this: "This is Maike, she is a hat maker" or "That is Frank, he writes poems", but it does not work for me somehow, I always have to do different things and can not tie myself down. I know people get confused with that. But I can't help it.
 
 
 
 
 
I always wanted to keep a sketchbook, sometimes it worked, then there was a break for years again. I always waited for the right moment  to draw, but as you know "life" always comes in between, so I postponed it again and again. I think drawing is something where you need the most peace. It's not like crocheting where you can watch a movie next to it. You need some kind of vacuum bubble around you. At least I always have this feeling. No distraction! 
So I'm glad I finally started to doodle more again and I share it with you, even though I always find it hard to let people look inside my sketchbook. Is it the same for you?
 

18 comments:

Mdmslle. said...

Wunderschöne Zeichnungen! Meine Skizzenbücher verwahrlosen immer mehr, ich muss mir einfach wieder Zeit zum Zeichnen nehmen! Danke für die Inspiration!

emmel-prutsemieke said...

What about 'Claudia is an artist'!! Love your sketchbook, so clean. Thanks for sharing

Mi Joya said...

Wonderful! I like peeping into other persons sketchbooks! I still have mine from my times in artschool and sometimes i feel like starting again but as you say, one needs time and inspiration for it!

Lisa said...

These drawings are really beautiful, you are so talented! I love the drawing on the left page of the second to last picture a lot!

I also hate it when people ask 'what do you do?' because there's such a variety of things I do and I hate it to be pinned down to just one. So I understand the feeling.

And I think Emmel puts it right when she says you're an artist? :)

Taidgh Lynch said...

A sketchbook can be a very personal thing so thanks for sharing. It really is a great treat to browse through your sketches. Wonderful! Thanks for sharing and hope to see more soon.

ana said...

Ziemlich gut! Mal überlegt was mit Kunst oder Design zu studieren? Talent! :)

carnam ilinga said...

Ich hatte lange kein Skizzenbuch, sondern immer nur lose Blätter, weil sich bei mir oft beim "Austoben" viel auf die anderen Seiten durchgedrückt hat. Auf einer Anime-Manga Convention vor vielen Jahren fand ich dann schöne Bucheinlagen und lange Zeit bin ich nicht ohne Skizzenbuch aus dem Haus gegangen. Überall und jederzeit wurde gekritzelt. Jetzt mit Kind vermisse ich das, aber meine Inspiration lässt mich auch oft im Stich.
Man kann sich nicht einfach hinsetzen und sagen: "So! Jetzt mache ich was ganz tolles!". Zumindest klappt das bei mir nie.
Aber wenn mich die Muse mal erwischt hat, kann um mich herum die Welt untergehen, dann hänge ich so lange an dem Bild, bis es fertig ist!

Ganz liebe Grüße :)

Evdokia Tsiligiridou said...

thank you for showing pieces of your sketchbook.
your drawings are very good.

and i agree with your words at the beginning.
i hate categorizing too...

Anna said...

wow I'm impressed you're a talented woman!

coco said...

i am the same way too. that is why i have on going project, unfinished here and there....i know i should finish one at a time. that is the ideal but can't help myself.
people who can draw or paint are my great admiration. must be nice to soak yourself in such a peaceful world.
enjoy drawin claudia and here comes beginning of new season. happy spring to you.

Brooke said...

These are beautiful drawings and their placements on the page are wonderful, Claudia. SO wonderful.

I once did a very nice charcoal sketch of a statue of Artemis at the Philadelphia Art Museum, only at the beginning I didn't know if it would turn out so it reall bothered me that people kept trying to see the drawing. Then it started coming along and I was proud of it and didn't mind them looking at all! :)

I'm so glad you shared these and I know just what you mean about being well-rounded and not just two-dimensional as a creative person. There are so many things to try.

querido diário said...

i wish i could draw,your drawings are wonderful :)
some people find it easier do define others by what they do and not for what they are as a whole,because it would take more time and dedication to do this...
people are like onions,have many layers!

wide-eyed-tree said...

@Mdmslle: Danke! Es ist echt so entspannend, ich weiß auch nicht, warum man immer wieder aufhört zu zeichnen....

@emmel: You are true. Still I have always problems somehow calling myself an artist.

@Mi Joya: Me too! That's why I try to show more of mine. It is not only art, it is also a piece of memory, don't you think?

@Lisa: Thank you so much! I'm happy you understand what I mean!

@Taidgh Lynch: Yes, true, I also use my sketchbooks as kind of diaries also, where I write personal things. I will try to keep drawing now and hope to be able to show more!

@ana: Danke! Ich hab ja Graphic Design studiert. Kunst interessiert mich weniger aufgrund der ganzen Kunstgeschichte. Ich weiß nicht, ob ich das alles lernen will ;)

@Carnam ilinga: Ich habe auch viele lose Blätter, aber ein Buch ist halt doch was Tolles. Das Problem mit dem Abdrücken auf die nächste Seite habe ich auch, das ist echt blöd, aber ich werde mir vielleicht mal ein Buch besorgen, das noch dickerer Seiten hat. Und für das Fixieren vom Bleistift verwende ich ein Fixier-Spray, sonst wird alles schnell verschmiert.
Wo kriegt man denn sonst noch so Bucheinlagen her? Klingt praktisch!
Liebe Grüße zurück!

@Evdokia + Anna: Thank you!!!

@Coco: I have not so much the problem with finishing, but with doing the same over and over. Like I have to make a rug, maybe also 2 or 3 in a row, but then it's enough and I need to do something different. Yes, I hope spring will come soon! Thank you!

@Brooke: I feel really stressed to draw next to people like in a museum or something. I don't know what it is, but if people see someone drawing in public they think they have the invitation to come and look and talk with you about your drawings. That is a strange thing actually.
You are totally right, there are so many things to try, the only downside is that trying new things means new art supplies and less place in your flat, haha :)

@querido diario: thank you, my dear! What a smart thing to say! It's true, people want to go the easy way.

Patrice A. said...

claudia!
these are beautiful
they make me want to draw again
and
i know your feeling
i like so many things
and want to do them all
but i can't, which sometimes
frustrates me
i do not call myself an artist
i like the word maker
i make things, drawings etc.
that word suits me better

hope to see more of these drawings!

love
Patrice A.

yoojin said...

Wonderful drawings! I love to see other one's sketches, even though I always feel a little shy about my own works. ;)

I used to draw a lot when I was younger, but drawing is something I almost never do anymore, only if it's for a purpose (like for designing a news stamp). It's sad, I really have to start drawing again.

Thanks for the lovely insight! I think it's great that you do so many different things. It's the same with me, I get bored, if I do one thing the entire time and I'm always looking for new things to explore :)

carnam ilinga said...

Ich habe leider gar keine Ahnung, wie man diese Einlagen nennt.
Google findet nichts und auch in japanischen Merchandise Shops findet sich nichts in der Richtung.
Gekauft hatte ich sie 2004 auf einer kleineren Convention in der Nähe von Frankfurt.
Alternativ könnte man ein schönes Bild in entsprechender Größe laminieren. Es müsste dann nur etwas dickeres Papier sein und eine glatte Laminierung.
Das sollte zumindest auch funktionieren.

Ganz liebe Grüße! :)

anastasia said...

i totally understand the need of change as i have it myself..thanx for pointing it out! no need to listen to the "voices" that want to put a label on you..ignore and continue. after i started doing only what i love, i am having less but more true friends and i understood that this is also ok!kisses my dear!

Mina said...

Ach, deine ehrlichen Worte sind Balsam auf der Seele. Weil ich genau weiß, was du meinst, und weil ich nachfühlen kann, wie frustrierend es sein kann. Mir geht es oft auch wie Lisa, dass ich mich lieber vor der Frage "Und was machst du so?" drücke, denn sie ist nicht so einfach zu beantworten. Es ist schwer sich heutzutage des Labeling-Sportes zu entziehen, aber solange du die Welt so wunderbar bunt machst, musst du dich nie in eine Schublade zwängen lassen. <3