16.11.12

Succulents

 
Can you remember this succulent plant? (pic 1) It has grown so much over summer, I gave it a new pot that I painted 12 years ago. (found it on the attic of my parents last time) | Sunny has a new fad. He is eating up my plants when I don't look. He already ate up my strawberry plant and half of my african violet. Well, he is not really eating it, he bites off bit by bit and leaves it next to the pot :/
- - - - - - - - - -
Könnt ihr euch an diese Sukkulente erinnern? (Bild 1) Die ist ordentlich gewachsen über den Sommer, drum bekam sie einen neuen Topf, den ich vor 12 Jahren bemalt habe. (fand ich letztens am Dachboden meiner Eltern) | Sunny hat eine neue Marotte. Er isst meine Pflanzen auf, wenn ich nicht hinschaue. Er hat schon meine Erdbeerpflanze gegessen und die Hälfte meines Usambaraveilchens. Naja, er isst sie nicht wirklich, er beisst Stück für Stück ab und lässt die Teile dann neben dem Topf liegen :/
 

10 comments:

Mendruga said...

Lovely suculents!

emmel-prutsemieke said...

Maybe Sunny is a little bit jealous? To much attention for the plants?
My dog eats strawberry plants too

[sen.siˈʝes] said...

das pflänzchen sieht ja süß aus in dem topf :)
vielleicht ist sunny ja tatsächlich ein bisschen eifersüchtig auf deine grünen lieblinge? hoffentlich legt sich das bald wieder!

Evdokia Tsiligiridou said...

sunny did you became a vegetarian? :)
nice plant & pot!

cococita said...

Love that lady bird plant pot. So cute! You know my love for ladybirds, so this one made me smile brightly :)

Happy weekend to you sweet lady!

Camila Faria said...

Bad bad Sunny! ;)

The plants are looking lovely!

http://naomemandeflores.com/en

Mi Joya said...

Ohh look at your funny socks :-)

Sandra Dunn said...

Well, what's up with Sunny...?
He thinks he's a caterpillar?! :)

fantasticmissesfox said...

Sukkulenten sind die besten Pflanzen, einfach nicht umzubringen!
Und ich freu mich gerade sehr zu sehen, dass es noch mehr erwachsene leute gibt, die wie ich so gerne süße socken tragen :)

kassiopaia said...

Wegen Sunnys Marotte gucken sogar deine Socken besorgt. ^^