29.9.12

Parasol mushrooms

 
 
 
Yesterday evening we were in the forest again and to our surprise we found a lot of parasol mushrooms. They are one of my favorites and I dried some of them right after coming home. If you wonder how to dry mushrooms without dehydrator I can advice to do it in your baking oven at lowest temperature. As I have only an old gas stove where I can't control temperature so well I let the oven door open to have the same effect. Happy weekend!
Gersten Abend waren wir wieder im Wald, und zu unserer Überraschung faden wir viele Parasol Pilze. Die sind eine meiner Lieblingspilze und zuhause habe ich gleich welche getrocknet. Wenn ihr euch fragt wie ihr Pilze ohne Dörrautomat trocknen könnt, würde ich euch raten, dies im Backrohr bei niedrigster Temperatur zu tun. Da ich nur einen alten Gasherd habe, bei dem ich die Temperatur nicht so gut regeln kann, habe ich die Ofentür offen gelassen, um den selben Effekt zu erzielen. Schönes Wochenende!

7 comments:

Lily said...

Mhhh, getrocknete Pilze sind lecker!

Hier gibt es nur Fliegenpilze im Garten - schön, aber giftig. :-)

anastasia said...

How nice! Will you a rissoto with them? Thanx for the tip!

Sandra Dunn said...

They're huge! They would keep your head dry! :) So, you can eat this variety?

Kelly Zarb said...

Wow the parasol mushrooms are so pretty and the forest you are standing in looks amazing!

wide-eyed-tree said...

@Lily: ja, die sind toll, aber eher nix zum Verfeinern von Speisen, haha

@anastasia: No risotto for me, because I am not allowed to eat rice, but I will add them to grilled zucchini or soup maybe.

@Sandra: Yes, this kind of mushroom is really tasty! Absolutely eatable :)

@Kelly: Thank you!

Julia said...

parasol find ich am leckersten paniert :-) mjam... hab nur schon ewig keine mehr gegessen. wo habt ihr die gefunden? in wien??

Evdokia Tsiligiridou said...

beautiful mushrooms & quite big too :)