24.2.11

Lovely surprise!

Yesterday I found a package from Lotte in my mail box and look what was inside: those beautiful crocheted doilies with a drawing, 2 skeins light blue wool and a dried flower from the bouquet she recently made. You can't imagine how happy I was! Now I am thinking of giving them a special place. Although plants deserve the best, I think those doilies are too precious to put pots on all of them :) Maybe I will hang some on the wall like a picture or just grace the table with them.

7 comments:

Ariane Reichardt said...

Liebe Claudia,
das ist ja sooo schön, dass Dir Lotte so ein Geschenk macht! Die Häkeldeckchen von ihr strahlen so ein Zartheit aus, wie sie selbst. Sehr schön.
Und: 30 ist toll!
Lieben Gruß von Ariane.

Lotte Janssens said...

it's so funny to see that sunny love the flower as well : )
hope you can make something lovely with the wool.
take care !

[s.n.] said...

wie lieb von lotte!! :) aus den deckchen könnte man zb schüsselchen machen (luftballon aufblasen, deckchen drüber und dann einkleistern. wenn`s trocken ist, hat`s die form behalten! *G*)! :)
sunny ist ja so `n süßer... sein pfötchen - aaaawwwww!! <3

liebe grüße,
sarah.

wide-eyed said...

@Sarah: Danke für den Tipp, aber ich glaub ich bring das nicht übers Herz mit den Häkeleien von Lotte irgendwelche Experimente zu machen :)
Aber ich könnt das mal mit meinen Häkeldeckchen ausprobieren, hab sowas glaub ich schon irgendwo mal geshen. Hast du das schon mal selbst ausprobiert?
Lg!

@Lotte: Sunny was very interested about the flower. He looks so sweet when he is smelling on flowers, also in nature :)

@Ariane: Ja, ich hab mich unheimlich gefreut. Ich mag Lotte und ihre ganze Art total gerne!

Babaz said...

Hej, your idea of using the doilies like walldecoration is great!!! Can't wait to see how you arranged it!

Hermine - Journal de jours said...

What a nice gift.

[s.n.] said...

selber ausprobiert hab ich es noch nicht, aber schon auf vielen vielen photos gesehen.
ist wirklich ganz wunderschön! :)